GravidYoga

 

 

Hem

Om mig

Yogamassage

Indisk behandling

Power Yoga

YinYoga

Privat Yoga

GravidYoga

Priser

Galleri

Kontakt

 

 

GravidYoga

Gravidyogan är ett utmärkt verktyg som både stärker och lugnar kropp och sinne.Passar även de som inte tränat yoga innan.

Gravidyoga rekommenderas från vecka 12. Därefter kan du yoga oavsett vilken vecka du befinner dig i fram till förlossningen.

Vi arbetar i sköna, mjuka stående och sittande rörelser där vi får kroppskännedom.

Bäckenbottenövningar.Andningsövningar där vi lär oss olika andningstekniker. Avslappningsövningar. Vi tränar på att vara närvarande. Allt detta är förlossningsförberedande.

Mamma och babyyoga.Yoga som är anpassad att bygga upp och stärka musklerna efter graviditet och förlossning. Viktigast under första tiden är att läka våra leder och ligament som fortfarande är mjuka.Vi lägger fokus på bäckenbotten, mage och rygg. Stärkande övningar för rygg och axlar så att vi slipper spänningar när vi ammar och bär barnet. Rekommendation att börja med mjuk yoga är 4-6 veckor efter vaginal förlossning och ca 8 veckor efter kejsarsnitt. Rekommenderad ålder på babyn är 2-6 månader.

 

© Anita Fränneby

Mail: halsoyoga@gmail.com

Mobiltelefon: 070-422 35 58